loading...
انجمن علمی پژوهشی نانو
مقاله نويسي

 بچه ها اگه كسي واسه مقاله نويسي داوطلبه تا پايان اذر ماه به دبير انجمن اطلاع بده

MisS paNaHi بازدید : 59 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (0)

یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی انقدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر با هم بودن را باید جشن گرفت

 

یلدایتان مبارک

 

koorosh بازدید : 114 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (1)

با سلام خیلی....!

 ببخشین مزاحم شدم...!

 دیدم حوصله ی مخاطبین عزیز یکم پکیده...!

 گفتم یکم بخندیم...!

 

 توی آسانسور بودم یه دختری هم سوار شد .اول ساکت بود بعد گفت : چطوری ؟

گفتم : الحمدلله

 یه نگاهی به من کرد ، هندزفری شو جابجا کرد

معلوم شد داره با تلفن حرف می زنه

هیچی دیگه منم تسبیحم رو از تو جیبم در آوردم ادامه دادم :-"

 

الحمدلله الحمدلله الحمدلله الحمدلله الحمدلله

.

.

.

http://s3.picofile.com/file/7404945799/21.gif

milad7262 بازدید : 67 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (1)

نانولوله‌های کربنی

شرکت در آزمون
کربن یکی از عناصر شگفت‌انگیز طبیعت است که به چهار صورت مختلف در طبیعت یافت می‌شود. همه این چهار شکل، جامد هستند و در ساختار آنها اتم‌های کربن به صورت کاملاً منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این چهار ماده عبارتند از:گرافیت، الماس، نانولوله ها و باکی بال ها.
http://s3.picofile.com/file/7404945799/21.gif
milad7262 بازدید : 75 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)

ویژگی‏ های نانولوله‏ های کربنی (1)

برای شرکت در آزمون می بایست وارد سیستم شوید
نانولوله‏ های کربنی مواد بسیار کوچکی هستند که اگر آن‏ها را روی هم بریزیم، مانند یک توده‏ی پودری سیاه رنگ و دوده ای شکل درمی‏ آیند. یکی از ویژگی های مکانیکی مهم مواد، استحکام ماده است که توسط روش هایی می توان میزان این استحکام را سنجید. روش شبیه سازی یکی از این راه ها است که خود شامل چند روش دینامیک مولکولی، المان محدود و ... است.
mahdi بازدید : 54 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

کشف یک مولکول جدید توسط دانش آموز 10ساله آمریکایی

"کلارا لاِزن" دانش آموزی 10 ساله در شهر کانزاس آمریکا به صورت اتفاقی توانست در کلاس علوم مدرسه اش نوعی مولکول کاملا جدید خلق کند. 


تصویر مولکول ترانیتراتاکسی کربن

"کلارا لاِزن" دانش آموز 10 ساله کانزاسی در سر کلاس علوم خود توانست "تترانیتراتاکسی کربن" را کشف کند، مولکولی که از اکسیژن، نیتروژن و کربن ساخته شده است.

این مولکول از ویژگی های جالب توجهی برخوردار است، از جمله می توان از آن در مواد منفجره و یا مخازن انرژی استفاده کرد. اکنون نام لاِزن به عنوان یکی از نویسندگان مقاله ای که درباره این مولکول منتشر شده، ذکر شده است.

"کنت بوئر" معلم علوم کلارا در کلاس درس علوم گلوله ها و میله های مدل سازی مولکول را که برای مدلسازی مولکولهای ساده به کار گرفته می شوند، در اختیار دانش آموزانش قرار داد و کلارا بلافاصله اتمهای اکسیژن، نیتروژن و کربن را به شکلی پیچیده و گیج کننده در کنار یکدیگر قرار داده و از معلم خود پرسید که آیا یک مولکول واقعی ساخته است؟

بوئر که از دیدن چنین ساختار پیچیده ای شگفت زده شده بود از این مدل مولکولی عکسبرداری کرد و آن را برای یکی از دوستان شیمیدان خود در دانشگاه هامبولد ارسال کرد و وی نیز این مولکول را به عنوان مولکولی کاملا جدید و قابل قبول اعلام کرد.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، این مولکول جدید در طبیعت وجود ندارد از این رو باید آن را در آزمایشگاه به وجود آورد که نیازمند زمان و تلاش فراوان است، از این رو دوست شیمیدان بوئر، "رابرت زولنر" مقاله ای درباره این مولکول نوشت و نام دانش آموز 10 ساله را نیز به عنوان یکی از نویسندگان همکار در آن به ثبت رساند.

 

 

koorosh بازدید : 67 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

رابطه ي قرآن با علم فيزيك :

 

طبق گفته هایی در مورد عروج پیامبر قبلا گفته شده . میگن موقعی که پیامبر میخواسته به عروج بره ، پاش به یه ظرف آب میخوره و بعد از اینکه بر میگرده هنوز ظرف آب نیفتاده بوده .

 

با وجود اینکه پیامبر چندین ساعت توی عروج بوده ولی برای محیطی که ظرف آب توش بوده فقط چند دهم یا چند صدم ثانیه گذشته !

 

سرعت دقیقق نور تو قران :

 

سرعت دقیق نور ۲۹۹۷۹۲۴۵۸ متر در ثانیه است.

 

یُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ یَعْرُجُ إِلَیْهِ فِی یَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ (سوره ی سجده - آیه ی ۵)

 

« خدا مسائل زمین را از فضا اداره می کند و بعدها (اوامر وی) در شبانه روز معادل هزار سالی که شما می شمارید بطور زیگزاگی بطرف وی بر می گردد».

 

آیه می گوید که اوامر خدا در روز به اندازه هزار سالی که ما می شماریم به طرف خدا حرکت میکند. منظور آیه از سالی که ما (مسلمانان) می شماریم سال قمری است که مربوط به گردش ماه بدور زمین است. ماه در هر سال 12 بار دور زمین می گردد و در هر 1000 سال 12000 بار. مسافتی که ماه در 12000 بار گردش خود بدور زمین طی می کند ۲۵.83134723 بیلیون کیلومتر است. یعنی اوامر خدا در یک شبانه روز مسافت مزبور را طی میکنند. هر شبانه روز ۸۶۱۶۴.09966 ثانیه است. اگر مسافتی که اوامر خدا در روز طی میکنند را بر ثانیه ها تقسیم کنیم سرعت حرکت اوامر خدا در ثانیه بدست می آید. بترتیب زیر:

 

۲۵.83134723 (بیلیون کیلومتر) تقسیم بر ۸۶۱۶۴.09966 (ثانیه) = 299792.458 کیلومتر در ثانیه

 

سرعتی که برای حرکت اوامر خدا در ثانیه بدست می آید 299792.458 کیلومتر در ثانیه است، و این سرعت همان سرعت حرکت نور در ثانیه است.

 

در رابطه با زیگزاگی حرکت کردن نیز چنانکه می دانیم چیزی در فضا مستقیم حرکت نمی کند بلکه هر چیزی تحت تآثیر نیروی جاذبه کائنات خم می شود. و خم شدن مکرر به این طرف و آن طرف ناشی از نیروی جاذبه کائنات نیز مسیری زیگزاگی برای پدیده ایجاد می کند.

 

 

 

معنای فیزیک و متافیزیک

 

 

 

لفظ فیزیک در قدیم و جدید در اصطلاحات مختلفی به کار رفته است که در این نوشتار به طور اختصار به آن می پردازیم:

 

واژه فیزیک به علمى اطلاق مىشود که در مورد پدیدارهاى طبیعت مادى از قبیل حرکت، ثقل، فشار، حرارت، نور، صدا، برق و ... تحقیق مىکند. بحث در این موضوعات، غیر از موضوع ترکیب اجسام است؛ زیرا ترکیب اجسام و تغییراتى که عارض آن مىشود، فقط در علم شیمى مورد بحث است. اما دانشمندان جدید، دو علم فیزیک و شیمى را تحت یک عنوان مىنامند و آن عبارت است از: "علوم فیزیکى. علوم فیزیکى در مقابل علوم طبیعى و زیستى است که موجودات زنده را مورد بحث قرار مىدهد. فیزیکى منسوب به فیزیک است و به امورى اطلاق مىشود که متعلق به پدیدارهاى طبیعت مادى است. این اصطلاح در مقابل غیبى است؛ زیرا امر غیبى تعلق به پدیدارهایى که مربوط به حوزه حس و تجربه است ندارد، بلکه متعلق به چیزى است که برتر از این پدیدارها است. نیز این اصطلاح در مقابل روحى است؛ زیرا فیزیکى، چنان که گفتهاند، متعلق به پدیدارهاى مادىای است که تابع قانون حتمیّت و جبر علمى است. اما روحى متعلق به پدیدارهاى نفسانى است که به آزادى متصف می شوند.

 

همچنین فیزیکى در مقابل ریاضى یا نظرى است؛ زیرا فیزیکى متعلق به ظواهر اجسام حقیقى است، و ریاضى یا نظرى متعلق به معانى مجرد است".[1]

 

ارسطو اولین کسی است که به این موضوع پی برد که یک سلسله مسائل وجود دارد که در هیچ علمی اعم از طبیعی، ریاضی، اخلاقی یا اجتماعی نمی گنجد. وی تشخیص داد محوری که این مسائل را به عنوان عوارض و حالات گرد خود جمع کرده، موجود "بما هو موجود است"، ولی ارسطو هیچ نامی روی این علم نگذاشته بود، اما وقتی آثار او را در یک دائرة المعارف جمع کردند، این بخش از نظر ترتیب بعد از بخش طبیعیات (فیزیک) قرار گرفت، ولی چون نام مخصوص نداشت به متافیزیک (بعد از فیزیک) معروف شد که ترجمه عربی آن "ما بعد الطبیعة" است.

 

بر اثر گذشت زمان فراموش شد که نام گذاری این علم به جهت واقع شدن بعد از مباحث طبیعیات بوده ؛ چنین گمان شد، این نام از آن جهت بر این علم گذاشته شده است که مسائل این علم یا حداقل بعضی از مسائل این علم مثل: خدا و عقول مجرده خارج از طبیعت هستند؛ از این رو برای افرادی مثل ابن سینا این سؤال پیش آمد که می بایست این علم را ما قبل الطبیعة نام نهاد؛ چرا که خداوند و عقول مجرده از نظر رتبه وجودی قبل از طبیعت هستند نه بعد از آن.

 

بعدها در میان بعضی از متفلسفان جدید این اشتباه لفظی و ترجمه ای منجر به یک اشتباه معنوی شد. گروه زیادی از اروپائیان کلمه ماوراء الطبیعة را معادل "مابعد الطبیعة" پنداشتند و گمان کردند که موضوع این علم اموری است که خارج از طبیعت هستند حال آن که موضوع این علم شامل طبیعت و ماورای طبیعت و هر چه موجود است می شود. این دسته از افراد متافیزیک را این گونه تعریف کردند: متافیزیک علمی است که فقط درباره خدا و امور مجرد از ماده بحث می کند.[2]

 

پس برای فهم این دو واژه باید تقسیمات حکمت را هم بیان کرد. "حکمت به دو بخش نظری و عملی تقسیم می شود. حکمت نظری که ناظر به دانستنی ها است، شامل طبیعیات، ریاضیات و الهیات بود، و طبیعیات شامل کیهان شناسی، معدن شناسی، حیوان شناسی و گیاه شناسی می شد. ریاضیات به حساب، هندسه، هیئت و موسیقی تقسیم می شد و الاهیات هم به دو بخش الاهیات به معنی الاعم (مباحث مربوط به اصل هستی) و الاهیات به معنی الاخص (مباحث مربوط به خدا شناسی) که مجموع این دو بحث الاهیات را، متافیزیک می گفتند".[3]

 

با این توضیحات روشن شد منظور از فیزیک علم طبیعیات است و منظور از متافیزیک الاهیات است.

می دونم مخ همتون هنگیده.....بخدا منم تا آخرش نخوندم.....همینجوری کپیش کردم واسه جلب توجه ...!خخخخخخ!

تعداد صفحات : 6

درباره ما
Profile Pic
به نام خداوند جان و خرد باعرض سلام واحترام خدمت شماعزیزان از این که وبلاگ علمي پژوهشي نانو را انتخاب نموده ا ید متشکرم . این وبلاگ پایگاه اینترنتی متفاوتی است که به کوشش اعضاي انجمن دانشگاه ایجاد گردیده از این حیث برای پیشبرد اهداف خویش نهایت سعی و تلاش خود را می کند تا پاسخ گوی نیاز های شما عزیزان باشد . این وبلاگ با هدف ايجاد بستر و زمينه هاي پژوهشي جهت ياري و شكوفايي دانشجويان علاقه مند فعاليت می نماید. " امید است که ما را از نظرات ارزشمند خود بهره مند سازید "
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    سرگرمی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 141
  • بازدید کلی : 7,561