loading...
انجمن علمی پژوهشی نانو
مقاله نويسي

 بچه ها اگه كسي واسه مقاله نويسي داوطلبه تا پايان اذر ماه به دبير انجمن اطلاع بده

mahdi بازدید : 131 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (1)

مغز ما اکسید گشت و سوختیم                 بس که شیمی تجزیه اموختیم
هی اسید و باز دعوا می کنند                        خاک عالم بر سر ما می کنند
چون که شیمی با فیزیک همراه شد                     چاله گود انرژی چاه شد
این شرودینگر مرا دیوانه کرد                             تابع موجی مرا بیچاره کرد
درس دیگر درس شیمی معدنی است              پر ز اسرار عجیب و دیدنی است
هر اتم باشد مثال یک پیاز                                 می زند هی چرخ با آهنگ جاز
کمپلکس این فلز با آن لیگند                             فهم آن مشکلتراز فتح سهند
شیمی آلی یکی درس حجیم                          خواندنش هم مشکلی باشد عظیم
واکنشهایش همی پر رمز و سر                           از دیلز- آلدر گرفته تا فیشر
بس که دیدم طیفهایی پر ز پیک                       می کند مغزم چو ساعت تیک و تیک

جوهر طبعم بشد اینجا تمام                               پس خداحافظ بود ختم کلام

mahdi بازدید : 158 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (1)

(دانشجویان عزیز!!این فقط یه شوخی هستش لطفا جدی نگیرین)

 

زن از ديدگاه علم شيمي:

 

این عنصر کمتر در طبیعت به صورت آزاد یافت می شود و بیشتر به صورت یک ترکیب با ماده ای چون انیدرید متبلور وسولفات خود بینی در منازل یافت می گردد.

طرز تهیه:

برای تهیه این عنصر باید مقداری اکسید اسکناس و نیترات کادیلاک هشت ظرفیتی(نوعي ماشين گران قيمت) را در یک ویلا مخلوط کرده و پس از مدتی گاز ناز و سولفور عشوه متصاعد می شود در نتیجه به صورت رسوب در ته ویلا باقی می ماند.البته از زبان چرب و نرم هم می توان به صورت کاتالیزور استفاده کرد.

خواص شیمیایی:

بعضی از انواع این ترکیب بسیار زشت و بد قیافه بوده و میل شدیدی برای ترکیب شدن با نیترات پودر و سولفات ماتیک و اکسید سرمه دارند که پس از ترکیب شدن با این مواد نسبتا قابل تحمل می شوند.

بعضی از انواع این عنصر نیز با خورده شیشیه همراه است و خاصیت شوهر آزاری زیادی دارند.برای خالص کردن این عنصر کافیست که آن را در یک سیستم سر بسته مثل اتاق قرار داد و با کربنات کتک و استات فحش مخلوط نمود.

خواص فیزیکی:

از جنس بسیار نرم و حساس می باشد و به سرعت تحت تاثیر محیط و احساسات قرار می گیرد.اگر مقداری اسید خشونت و کربنات سوز آور دیگری بنام آیوپاک(هوو) به آن اضافه کنیم فورا ذوب شده و به صورت اشک روان می گردد و اصلا میل ترکیب شدن با عنصر مرد را ندارد.اما به محض استفاده از کاتالیزور لبخند آنچنان با این عنصر ترکیب می شود که جدا شدنی نیست.

تذکر: نوع سخت این عنصر را با حرارت یک پالتو می توان نرم کرد.

 

 

 

 

 

 

مرد از دیدگاه شیمي:

این عنصر اکثرا در طبیعت به صورت آزاد و علاف یافت میشود! ارزان بودن این عنصر به درصد فراوانی زیاد آن برمیگردد.این عنصر گاهی به صورت یک ترکیب با ماده ای چون سولفید حسادت و سولفات روی (از نوع سنگ پای یافت شده در معادن قزوین) در خیابان یافت می گردد. این عنصر به علت واکنش پذیری زیاد همواره باید زیر نظر نگهداری شود .

 

طرز تهیه:

برای تهیه این عنصر باید واکنشهای شیمیایی پیچیده ای را متحمل شد! ابتدا مقداری اکسید اسکناس و نیترات زوریم شش ظرفیتی را در مقداری سنگ پای قزوین حل کرده و پس از مدتی گاز ادعا و سولفور قپی از آن متصاعد میشود در نتیجه به صورت رسوب روی دیواره ی سنگ پا باقی میماند .

البته از دمپایی و وردنه هم میتوان به عنوان کاتالیزور استفاده کرد.


خواص شیمیایی این عنصر:

بعضی از انواع این عنصر بسیار زشت و بدترکیب بوده و میل شدیدی برای ترکیب شدن با نیترات ژل و سولفونات روغن کله پاچه دارند که پس از واکنش با این مواد نسبتا قابل تحمل میشوند.

نوعی دیگر از این عنصر به علت اندکی ته چهره و آب اسکنیژه پیوند محکمی با خورده شیشه میدهد و دارای خاصیت موزیگری و همسر آزاری شدیدی هستند که برای خالص کردن این عنصر کافی ست که آن را در یک سیستم سر بسته مثل آشپزخانه قرار داد و با استات قابلمه مخلوط نمود .

 

خواص فیزیکی:

از جنس بسیار سخت و خشن میباشد و به سرعت تحت تاثیر محیط و ناز و عشوه قرار میگیرد و از خود بیخود میشود.
برای ذوب این عنصر میتوان از ناز سوزآور به کمک لبخند ۲ درصد وزنی- نازی استفاده کرد.این عنصر میل ترکیبی شدیدی با عنصر زن دارد ولی به علت الکترونگاتیوی کم عنصر زن به ترکیب به صورت ضایع تبخیر میشود و مشغول التماس الکترون از عنصر زن میشود.
دمای جوش این عنصر بسیار پایین بوده و به سرعت به جوش می آید که برای جلوگیری از این جوشش میتوان از یک چمدان و یک اردنگی استفاده نمود و عنصر مورد نظر را به طبیعت پرتاب نمود .

نکته۱: برای از بین بردن چربی – نرمی و نیش حاصل از زبان عنصر میتوان از گوشمالی به عنوان حلال استفاده کرد .

نکته ی کنکوری۲: در صورت کمبود امکانات آزمایشگاهی از قبیل دمپایی و وردنه میتوان از حرارت ۱۵۰۰ درجه جیغ فرابنفش استفاده کرد که در این صورت رسوب به صورت موش درآمده و دارای قابلیت مفتول شدن هم میباشد!

نکته۳: برای اطمینان از کم شدن خورده شیشه و سولفات روی در این عنصر میتوان تا ۳ بار آن را با کابل برق۱۰۰ولت الکترولیز نمود.

نکته ی ۱۰۰ درصد کنکوری: به علت وجود کربنات هوش و اندکی اکسی شیطنت در عنصر زن عنصر مرد مجددا به صورت هویج رسوب میکند و از آن بخار یار و می و عشق و عاشقی متصاعد میشود که البته به محض یک برخورد موثر دیگر با عنصر زن دیگری به سرعت با آن هم الکترون شده و قضیه ی می و یار و … به صورت o2 از آن آزاد می شود .

 

 

 

 

 

اوه(انجمن شیمیدان های رنج کشیده)اوه

MisS paNaHi بازدید : 46 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)

به سلامتي همه دانشجوهاي دانشگاه پيامنور  كه:سركارميرن؛شب امتحاني هستن؛شهريه ميدين كلاس برگذارنميشه؛ولي اخرترم جلوهمه روسفيدن.

 

 

*روزدانشجو تمام دانشجوها مخصوصا پيامنورياش مبارك*

koorosh بازدید : 169 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

صدا هنگامی ایجاد می شود که یک سطح مرتعش و هوای اطراف آن بر یکدیگر تاثیر می گذارند.همچنان که این سطح به جلو و عقب حرکت می کند ارتعاش آن کاهش و فشار موضعی هوا افزایش می یابد .این تغییرات فشار به صورت امواج صوتی به سرعت از مرکز به اطراف حرکت می کند و فضای اطراف شنونده را فرا می گیرد.

تشویقتشویقتشویق


در سیمی ب طول L که در بین دو گیره کشیده شده است موج سینوسی پیوسته تولید می کنیم. این موج در طول سیم کثلا به سمت راست منتشر می شود و وقتی موج به انتهای سمت راست سیم می رسد باز می تابد و ب سمت چپ برمیگردد.اکنون این موج در حال حرکت به سمت چپ با موجی ک هنوز به سمت راست پیش می رود همپوشانی می کند،یعنی جابجایی های این دو موج به صورت جبری جمع می شود و یک موج براین تولید می کند که پس از مدتی اندک تعداد زیادی موجهای پیش رونده ی هم پوشان ک با هم تداخل می کنند ب وجود می آید.

عینکعینکعینک

تداخل به ازای بسامدهایمعینی باعث تولید شدنموج های سینوسی با دامنه و طول موج یکسان که در طول سیم نوسان می کنند،می شود که به این امواج،امواج ایستاده می گویند.در طول این موج برآیند تشکیل شده،نقاطی که جا بجایی آن ها از وضع تعادل صفر است و همواره ساکنند را گره می گویند.و به نقاطی که در طول موجبرآیند با بیشینه ی دامنه نوسان می کند شکم یا پادگره می گویند.که در این حالت موج ایستاده در حال تشدید به وجود آمده است و سیم در این فرکانس های معین تشدید می شوند.این بسامد ها،بسامد تشدید نامیده می شوند.

فرشتهفرشتهفرشته

زمانی که موج در طول سیم منتشر می شود بسته به این که چند گره و شکم ایجاد می شود،طول سیم با طول موج رابطه دارد .

یعنی:

e=2L/n

.....،n=1،2،3

و فرکانس های تشدید متناظر با این طول موج از این رابطه بدست می آید:

f=v/e=nv/2L

در تنیجه می توان گفت فرکانس های نوسان ها به نیروی کششv در اینجاسرعت انتشار موج در طول سیم است.فرکانس های نوسان به سیم و جرم واحد طول آن بستگی دارد.

ابروابروابرو

 

تعداد صفحات : 6

درباره ما
Profile Pic
به نام خداوند جان و خرد باعرض سلام واحترام خدمت شماعزیزان از این که وبلاگ علمي پژوهشي نانو را انتخاب نموده ا ید متشکرم . این وبلاگ پایگاه اینترنتی متفاوتی است که به کوشش اعضاي انجمن دانشگاه ایجاد گردیده از این حیث برای پیشبرد اهداف خویش نهایت سعی و تلاش خود را می کند تا پاسخ گوی نیاز های شما عزیزان باشد . این وبلاگ با هدف ايجاد بستر و زمينه هاي پژوهشي جهت ياري و شكوفايي دانشجويان علاقه مند فعاليت می نماید. " امید است که ما را از نظرات ارزشمند خود بهره مند سازید "
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    سرگرمی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 36
  • بازدید سال : 124
  • بازدید کلی : 7,544